diumenge, 12 de febrer del 2012

NEDAR ENTRE ELS QUE VAN A MATAR | NADAR ENTRE LOS QUE VAN A MATAR

El Grup Balfegó, empresa catalana de pescadors de tonyina, rendabilitza al màxim l’explotació dels peixos de les seves piscifactories, organitzant jornades de visita i bany entre les tonyines captives que té a l’Ametlla de Mar, a Tarragona, abans que aquests siguin assassinats per a convertir-se en menjar.





Els participants en la Tuna Tour es desplaçaran, en un catamarà dissenyat per a l’ocasió, des del port de L’Ametlla fins a les granges de tonyines, a milla i mitja de la costa, on veuran com viuen i s’alimenten els exemplars capturats durant la campanya de pesca que es realitza en el Mediterrani, al voltant de les Illes Balears.

L’empresa també organitzarà anualment la Setmana de la Tuna Tour, que sumarà, a les activitats lúdiques, la ingesta dels peixos morts sota el reclam de la cuina de coneguts xefs.

Les tonyines vermelles, que són engreixades a les granges de l’empresa, són capturades a alta mar quan són joves i traslladades a un recinte tancat al mar, on són alimentades fins que arriben als 300 ó 400 quilos. Les granges d’engreix estan envoltades per xarxes, on les tonyines hauran de viure fins a arribar al pes ideal per a la seva explotació econòmica.

La matança de les tonyines es realitza fonamentalment mitjançant dues tècniques: l’electro-sacrifici, que consisteix a clavar un arpó proveït d’una connexió elèctrica a la tonyina, o disparant-los al cap.

Segons el Partit Animalista, una vegada disparat pugen a l’animal a l’embarcació, li tallen el cap amb una serra mecànica i, amb el cor encara bategant, li introdueixen una vareta a través de l’espina dorsal per a paralitzar-lo i evitar que segueixi aletejant. A més, recorden que, tal com va demostrar en 2003 un estudi de la Universitat d’Edimburg, els peixos són capaços de sentir i el seu sistema, encara que més simple, mostra respostes hormonals, neuronals i de comportament associades al dolor i similars a les mostrades per animals terrestres.

L’empresa, que basa el seu negoci en la mort dels animals, presenta la seva iniciativa com model de gestió, assegurant que ofereix un sistema de pesca sostenible des del punt de vista ambiental. Obviant que, per a produir un quilo de tonyina es necessiten quatre quilos de peix capturat, mort i convertit en menjar, pel que la sostenibilitat, a nivell global i mesurada en quilos d’individus morts o en nombre de vides invertides, tampoc és tal.



en español:





El Grupo Balfegó, empresa catalana de pescadores de atún, rentabiliza al máximo la explotación de los peces de sus piscifactorías, organizando jornadas de visita y nado entre los atunes cautivos que tiene en l’Ametlla de Mar, en Tarragona, antes de que estos sean asesinados para convertirse en pescado.


Los participantes en el Tuna Tour se desplazarán, en un catamarán diseñado para este fin, desde el puerto de L’Ametlla hasta las granjas de atunes, a milla y media de la costa, donde verán cómo viven y se alimentan los ejemplares capturados durante la campaña de pesca que se realiza en el Mediterráneo, alrededor de las Islas Baleares.
La empresa también organizará anualmente la Semana del Tuna Tour, que sumará, a las actividades lúdicas, la ingesta de los peces muertos bajo el reclamo de la cocina de conocidos chefs.
Los atunes rojos, que son engordados en las granjas de la empresa, son capturados en alta mar cuando son jóvenes y trasladados a un recinto cerrado en el mar, donde son alimentados hasta que alcanzan los 300 ó 400 kilos. Las granjas de engorde están cercadas por redes, donde los atunes deberán vivir hasta alcanzar el peso ideal para su explotación económica.
La matanza de los atunes se realiza fundamentalmente mediante dos técnicas: el electro-sacrificio, que consiste en clavar un arpón provisto de una conexión eléctrica en el atún, o mediante disparos en la cabeza.
Según el Partido Animalista, una vez disparado suben al animal a la embarcación, le cortan la cabeza con una sierra mecánica y, con el corazón aún latiendo, le introducen una varilla a través de la espina dorsal para paralizarlo y evitar que siga aleteando. Además, recuerdan que, tal como demostró en 2003 un estudio de la Universidad de Edimburgo, los peces son capaces de sentir y su sistema, aunque más simple, muestra respuestas hormonales, neuronales y de comportamiento asociadas al dolor y similares a las mostradas por animales terrestres.
La empresa, que basa su negocio en la muerte de los animales, presenta su iniciativa como modelo de gestión, asegurando que ofrece un sistema de pesca sostenible desde el punto de vista ambiental. Obviando que, para producir un kilo de atún se necesitan cuatro kilos de pescado capturado, muerto y convertido en comida, por lo que la sostenibilidad, a nivel global y medida en kilos de individuos muertos o en número de vidas invertidas, tampoco es tal.

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